llindhlm fashion my way.

Thursday

Kategori: Everyday chat

Goddag Sverige!
Nu sitter jag på jobbet och tragglar med alla Citroën fakturor och krediter.
Nu är det liksom sista spurten med just Citroën så nu måste allt bli klart.


Igårkväll insåg jag vilket problem jag har gällande shoppingen.
Jag har nästan inget toapapper kvar hemma, knappt någon mat och sparkonton är nästan tomt.
Alla pengar jag tjänar går till en sak - nya kläder, skor och smycken.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för nu börjar jag känna lite panik, för det har börjat gå till en gräns där jag inte har någon kontroll längre. Där jag mest köper för köpandets skull. Inte för att jag överdrivet gärna vill ha något, ett plagg. Jag vill ha känslan. Känslan jag får när det ligger en avi på dörrmattan, när jag river upp ett paket fyllt med nya kläder eller känslan jag får när jag pirrigt klickar på "bekräfta köp" i diverse webshoppar.
Jag har alltid skrattat åt mina shoppingvanor, aldrig sett allvaret i det. Nu när jag inser att mina vanor skulle kunna stjälpa hela mitt liv och min ekonomi så börjar jag sakta men säkert förstå. Men jag kan fortfarande inte behärska mig. Jag tänkter inte hur jag ska kunna avveckla hysterin kring shopping utan hur jag istället ska kunna jobba mer och islutändan få ihop lite mer pengar... Läskigt beteende som jag måste göra något åt. Speciellt då jag egentligen vill göra så mycket mer med mina pengar...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: