llindhlm fashion my way.

BARA LITE TANKAR

Kategori: Everyday chat

And I'm back...
Resan till Spanien fick mig inte bara att inse vilket underbart liv jag lever utan även vilka underbara vänner som väntade på mig när jag kom hem, vilken fantastisk familj jag har som ställt rosor på bordet i min tomma lägenhet lagom till min hemkomst och även hur mycket jag faktiskt saknar att inte ha någonting för mig. Jag saknar att kunna göra vad jag vill när jag vill. Jag saknar att inte kunna styra mitt liv helt utifrån mina egna behov och viljor. Jag har svårt att smälta att jag faktiskt har blivit vuxen. Att jag har ett jobb att alltid sätta i första rummet. Att jag har en hel drös med räkningar som ska betalas varje månad. Att jag inklusive en hel del andra människor nuförtiden sätter helt andra krav på mig som person än för ett halvår sedan. Tanken på att jag fick tvinga hit min mamma idag med blåbärssoppa och vaniljyoghurt får mig att känna mig... vuxen. Riktigt vuxen. Och det ger mig ångest. Så himla länge har jag längtat efter att få bli vuxen. Att äntligen få ta eget ansvar fullt ut, att få bo i min egna lägenhet. Men nu.. Nu när jag sitter här med min egna laptop i knät, i min egna lägenhet helt själv önskar jag bara att tiden inte hade gått så fort. 20 år till och jag är snart 40!


Idag var första dagen som jag skulle jobba efter en veckas semster och en välbehövlig helg. Jag kom till jobbet tidigt, hann göra lite viktiga saker. Mosade i mig två bananer pga. att jag kände mig väldigt yr och illamående och tänkte inte mer på det. 10 minuter senare hittar jag mig själv på jobbets toalett med huvudet i toalettstolen. Jag är inte frisk. Jag kräktes i en halv timme och ångrade starkt att jag mosat i mig de där bananerna. Efter tappra försök att övertyga mina kollegor att det inte var magsjuka, utan enbart något retsamt illamående och sporadiskt kräkande satt jag i en bil på väg hem. Min första arbetsdag på vad som känns som en evighet blev ett fiasko som slutade i en dags sängliggande med sällskap av tjejerna i Sex and the city. Nu ska jag bädda ner mig ordentligt, starta ett nytt avsnitt med tjejerna i New York, önska att morgondagen blir toppen och att jag slipper kräkas mer. Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: