llindhlm fashion my way.

Kattspya

Kategori: Everyday chat

Jag har världens roligaste katt. Gurra heter han och han är verkligen otrolig.
Han är svart och vit, lite rund om magen och med stor aptit (ungefär som katten Gustaf).
Han har världens personlighet (fast det har alla djur, såklart!). Gurra är lat, skeptisk till överdoserat gos och ser till att alltid ha kontroll över allt.

I går natt vaknade jag vid fyra av att jag hörde konstiga ljud. Bredvid mig i sängen ligger Gurra med huvuder över sängkanten och spyr! Han kunde inte ens ta sig ur sängen för att lägga en kaka på golvet. Needå, så imorse när jag vaknade hade jag spy rinn nerför sängkappan, en liten klutt på sägnlamssladden och sen en liten hög nedanför på mattan. Ja vad ska man säga...

Jag skulle aldrig vilja ha en annan katt för tänk vad tråkigt jag skulle ha då, han är något alldeles extra den där Gurra!




Fin liten målning av Gurra va?
Jag är ju inte direkt någon talang men jag gillar den endå.
Den visar allt min kärlek till Gurrisen, till och med hans nos är formad som ett litet hjärta!


(Min andra katt Rut kommer antagligen bli tjurig om jag inte nämner henne, så här kommer två bilder på henne också, hon är också allt för go. Två på utsidan väldigt lika katter men helt olika till sättet. puss på er gosgullar!) 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ja gillar rut bäst, hon är så go:D

    2009-05-06 | 12:08:18

Kommentera inlägget här: