llindhlm fashion my way.

Du har allt du behöver.

Kategori: Right from my mind

Jag vet att det finns så oerhört många personer runt om i världen som är osäkra på sig själva. Som inte vågar leva de liv de vill, som inte vågar klä sig som de vill eller vågar prata med vem de vill. Det finns så oerhört många saker som väldigt många personer avstår av så många olika anledningar.

Jag var en person som valde bort vissa saker i mitt liv för att göra det bekvämt för mig. För att få slippa göra saker som skrämde mig eller gjorde att det kändes obehagligt.

På mindre än ett halvår har mitt liv förändrats helt och jag känner mig nästan som en ny person.
Jag har lärt mig så himla mycket den senaste tiden och fått varit med om saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara av eller våga.


Tillexempel så var jag i England januari-februari och gjorde saker som jag aldrig skulle ha gjort förut. Jag shoppade själv, jag fikade själv, jag var ute och åt för mig själv och tog mig omkring på olika turistattraktioner.
Jag lärde mig att allt mod jag behöver för att klara mig utmärkt själv finns inuti mig.

Det tog dessutom slut med min dåvarande kille som jag varit med i över två år, som jag trotsat på att aldrig levat utan eller släppa taget om. Men vad glad jag är att jag faktiskt gjorde det! Det lärde mig så himla mycket, bland annat att man alltid klarar sig. Allt man behöver för att klara sig finns inom en. Man måste bara lära sig att använda sig av allt mod man har inom sig.

Nu när jag dessutom flyttat hemifrån så har jag insett att jag måste lära mig att ta vara på ytterligare lite mod som jag bär runt på. Nu ska jag plötsligt klara mig utan att ha min familj runt mig hela tiden, jag ska bevisa för min omvärld att jag börjar bli vuxen och att jag kan ta ansvar för mitt liv och mina handlingar på en helt annan nivå än förut.


Det är det som är grejen, alla personer som är osäkra och som tror att de behöver något mer för att vara något behöver bara lära sig att använda det som finns inom dem.
Alla personer borde få rätten att bli respekterade för den de är oavsett vad de väljer att tro på eller hur de väljer att leva sina liv.

Den enda personen som kan förändra något är en själv. Det är man själv som har allt mod, all kunskap, all erfarenhet. Det gäller bara att lära sig använda den ordentligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: