llindhlm fashion my way.

Är det det här de kallar vuxenliv?

Kategori: Everyday chat

Hej.
Nu har jag precis klivit ut ur duschen, sköljt ur min hårinpackning och scrubbat låren med orkidéscrub. Jag har peelat ansiktet med lermask och smort in mig med avokado-body butter.

Mmm. Det här är vardagslyx. Jag har dessutom nymålade i naglar (testade mitt nyinköpta depend-lack i nyans 42.)

Nu väntar ett nytt nummer av CHIC och en varm säng.


Jag kände en väldigt rolig känsla idag. Jag hade ett otroligt shoppingsug. Jag hade sån otrolig abstinans så jag förstod att jag fick lov att köpa något.

Jag tog därför cykeln och cyklade till ICA. Jag överförde en liten slant från sparkontot för att unna mig något. Efter att ha känt mig grådassig i flera dagar så var det dags.


När jag cyklade hem hade jag ett par diskhandskar, nya svampar (inte champinjoner), en slaskrensare och några bananer i korgen. Snacka om att unna sig något!
Det "roliga" är att det kändes helt rätt. Jag gick och gluttade lite på olika skönhetsprodukter (visst, det slank med ett nytt bodyscrub, nagellack och några nya snoddar också)  men det jag ville ha mest var det där lilla extra till mitt kök. Dessutom är handskarna jävligt bra mot mina stackars naglar. Jag köpte dock fel storlek (Visste inte att de var storlekar på diskhandskar) Jag ska försöka byta imorgon.

Men iallafall, är det det här de kallas vuxenliv? När man väljer ett par nya diskhandskar istället för en ny mascara?
När man tittar på rengjöringsmedel och badrumsprodukter istället för att lukta på det nyaste schampoot? Jag tror det.
Att man sedan känner sig som en snorunge ibland och kanske beter sig som en emellanåt är en annan sak.

Slutsatsen är ändå: JAG HÅLLER PÅ ATT BLI VUXEN!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    har de storlekar på diskhandskar? :O



    Och ja vi blir stora, hjälp!



    <3

    2009-06-17 | 23:09:29
  • gissa vem.. säger:

    haha,japp måstae vara det som håller på hända..vuxen finally..welcome to 100kronorsklubben!!

    2009-06-18 | 11:33:35

Kommentera inlägget här: