llindhlm fashion my way.

Ribban är här uppe hörrni!

Kategori: Right from my mind

I hela mitt liv har jag levt med min ambitionsribba på högsta möjliga höjd.
Tills i gymnasiet, där började den sänkas lite. Jag insåg att det gick att sänka den en aning då utan att något hände.
I ettan på gymnasiet fick jag ig för allra första gången på ett prov och helt plötsligt fattade jag inte vad som hänt.

I tvåan höjdes den dock igen och jag pluggade, jobbade och slet. Det var bara blod, svett och tårar som gällde för mig.
Till slut kollapsade allt och jag satt där. Med ribban i handen och insåg att jag skulle sänkt den medans jag klarade höjden.

Nu efter dryga 1 år har jag insett att man inte kan prestera bäst av alla hela tiden. Men det är så himla svårt att fösöka låta bli.

Igår kunde jag inte sova för att jag var så besviken på mig själv. Tårarna rann och det tog timmar inte jag kunde slappna av.
Anledningen? Jag fick ju bara VG+ på samhällsprovet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: