llindhlm fashion my way.

Go for it!

Kategori: Right from my mind

Nu har det gått 44 dagar här i England.
Jag vill inte att dagarna ska ta slut.
På tisdag åker jag hem.
Jag är så oerhört tacksam för den här upplevelsen och erfarenheten jag fått.

I början började jag ångra mig lite, längta hem. Sakna familjen, pojkvännen osv. Men allt det där lägger sig med tiden, faktiskt så tänker man inte alls på det efter några dagar. Fast självklart går det i perioder.

Jag vet att det är många ungdomar som vill åka utomlands och jobba och praktisera. Jag säger bara go for it!
Man förlorar ingenting på att satsa, snarare tvärtom.

Även fast jag inte varit här länge alls så har jag lärt mig massor och utvecklats som person hur mycket som helst.

Så även om du känner dig osäker eller inte har någon att åka med, ÅK I ALLAFALL. Ta chansen!
Du kommer lära känna personer dit du åker och framförallt kommer du lära känna en person superbra. Dig själv.

Innan jag åkte hit så vågade jag inte gå in på ett fik eller matställe ensam. Jag vågade och ville inte gå på stan ensam.
Vågade knappt gå in i affärer där det var folktomt för att man verkligen blir sedd då.
Jag kände mig alltid så uttittad när jag var ensam förut. Det kändes som alla tittade på en och undrade om man var störd eller någon slags tjuv.

Nu har jag utvecklats otroligt i mig själv och tycker bara att det är lugnt och skönt att strosa omkring ensam.
I 44 dagar har jag strosat omkring ensam. Jag är inte rädd längre.
Jag känner mig inte uttittad längre.
Jag vågar tillochmed gå in i tomma affärer. Jag ser mig själv på ett helt annorlunda sett nu än för 44 dagar sedan.


Jag rekommenderar alla att ta chansen att testa sina vingar lite och pröva något nytt och spännande.
Har ni någon veckas praktik i skolan vem säger att ni måste göra den i Sverige?
Du kan väl lika gärna söka på h&m i England eller något annat land. Du får antagligen göra istort sett samma saker plus att du får massa språkkunskaper.


Heja ni!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: