llindhlm fashion my way.

Mellandagsrea - en mardröm

Kategori: Right from my mind

Mellandagsrean närmar sig och redan nu har vissa webshoppar slagit upp dörrarna till gigantiska reor.
Man skulle kunna tro att det är den här tiden på året då vi shoppinggalna fashionfreaks mår som bäst, men så är det inte. Inte för mig iallafall. Det är den här tiden på året jag gråter blod- Vart jag än vrider huvudet ser jag plagg som jag köpt under hösten, men rejält nedsatta. Jag tänker på klänningarna i garderoben som fortfarande har lappen kvar som nu reas ut för hundratalskronor mindre. Jag tänker på skorna som jag aldrig använt som nu nästan ges bort. Fan. Det är inte lätt. Skulle man ha väntat med alla köp skulle man kunnat spara tusenlappar. Men det gjorde man inte. Fan. Det skulle kännas mycket bättre om jag visste att jag använt dessa plagg ihärdigt sen jag köpte dom och att de hundra extra som jag betalade inte gjorde så mycket. Men jag vet massor med klänningar.  som har hängt i garderoben sen de kom hem, alltså skulle jag lika gärna kunna beställt de nu och sparat massor. Dessutom finns precis allt jag köpt förut kvar i min storlek nu, vilket svider ännu mer.
När jag blunder ser jag högar med pengar som skulle kunnat vara mina, men när jag öppnar ögonen möts jag av oanvända plagg och galet irriterande rea-skyltar. Att julen skulle vara glädjens högtid? Så fan heller. Inte för en inbiten shoppingfantast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: