llindhlm fashion my way.

Vi vill ha fler som dig.

Kategori: Right from my mind

Jag sitter här helt stum. Nästan. Läste Blondinbellas blogg om en ung kandiderande moderat och självklart blev jag intresserad.
Häftigt tänkte jag och nog visst såg han just ung ut. Kikade in på hans hemsida och läste massor med intressanta saker.
Hittade ingen exakt ålder och tyckte att det vore roligt att veta hur ung Sveriges snart (kanske) yngsta riksdagsledamot är. Hittade att denna kille, ungdom, kandidat inför riksdagen är född 1992! Hur otroligt är inte det?

Jag blir jäkligt fascinerad och tycker det är helt otroligt jobbat utav honom. Kan nästan inte sluta titta på hans hemsida och tänka att det borde finnas fler sådana ungdomar. Visst, jag vill inte ha hundratusentals ungdomar som kandiderar till riksadagen, men det vore minsann ganska trevligt om några fler ungdomar kunde tänka i dessa banor. Kunna tänka på konsekvenser. Vilja stoppa gatuvåld. Vilja göra skillnad. Vilja hjälpa samhället. Ja hörrni. Jag är minst sagt imponerad och längtar till nästa riksdagsval!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: