llindhlm fashion my way.

Alltid en djurvän.

Kategori: Right from my mind

Nu var man på plats i Sollentuna igen, har varit det någon timme nu, men det är alltid så mycket att ta itu med direkt när man kommer så man hinner liksom inte göra något annat precis då, som blogga tex. ;p

Mitt förrförra inlägg som handlade om djurplågaren i Lerum fick ganska mycket uppmärksamhet på facebook så jag känner att jag än en gång måste skriva av mig i ämnet djurplågeri.

Hur mycket man än vrider och vänder på det så finns det ingenting så hemskt som att tortera och plåga ett djur till döds. Inte i mina ögon iallafall. Visst, jag tycker att det är jättesynd om kvinnor som blir misshandlade och människor som blir mördade men jag kan endå inte jämföra det. Ett djur har aldrig förtjänat att bli behandlad på det sättet, för djur är trogna, pålitliga, snälla och godhjärtade till skillnad från så många människor. Alla som har eller har haft ett husdjur vet hur mycket de betyder och hur mycket de ställer upp för en. Egentligen spelar det ingen roll om man har en hund eller en hamster, för de betyder lika mycket. Ett husdjur blir ungefär som ett syskon och man värderar dessa lika högt. Jag gör iallafall det. Skulle det brinna i ett hus (det exemplet togs upp i diskussionen på FB) så skulle jag rädda mitt husdjur före en helt okänd person. Jag skulle det. Även fast jag vet att många värderar människoliv högre. Men jag gör inte det. Tvärtom. Jag tycker att djur är mer speciella än människor, jag har alltid tyckt det och kommer nog alltid att göra det.

Jag känner att jag börjar spåra in lite på kärleken mellan människor och djur men det är inte meningen, meningen är poängtera hur jävla sjukt det är att människor ger sig på djur som inte har någon chans att försvara sig och inte har gett någon anledning till att bli illa behandlad från början. FY, jag blir så arg. Djur är det bästa en människa kan ha, så är det bara. Att människor behandlar djur på det här sätter är så pinsamt, så hemskt! Djur skulle aldrig göra det samma för oss, bara för sakens skull. Det är sjukt, sjukt, SJUKT! och nu ska jag sluta skriva innan jag börjar grina. Hejdå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: