llindhlm fashion my way.

Snormonster

Kategori: Everyday chat

Godkväll.

Har inte haft någon blogglust alls de senaste dagarna och andledningarna till det är först att jag åkt på antingen världens pollenattack eller en riktigt trilskig förkylning. Snorar, hostar, nyser och snyter mig HELA TIDEN. Det är riktigt jobbigt.
Min näsa är så där alldeles röd och nästan skinnflådd nu. Stackarn.

Den andra anledningen är att det har blivit så himla fint väder ute så jag har  varit ute och gått mycket med mamma (läs blivit tvingad att gå ut med mamma, inser inte mitt eget bästa förns efter). Men jag måste erkänna att man blir så himla mycket piggare både i psyket och i kroppen av den här vårsolen och värmen! :)

För det tredje har jag varit en butterfis i flera dagar.. Tjurig, lättstött, argsint osv. Vet inte riktigt. Känner mig som en jätteömtålig ballong som exploderar så fort någon kommer i närheten..

Dessutom känner jag ju mig så trött på bloggdesignen. Haha! Måste ske en förändring känner jag.

En liten summering av påskhelgen:

Fredag:
Vaknade runt ett. Alltså 13 freackin 00. När jag vaknade o kollade på klockan så trodde jag att det var skojj, har inte sovit så sent på länge faktiskt. Dock så var jag ju inte heller så pigg, vilket kan ha varit en bidragande orsak.

På eftermiddagen så bjöds det på promenad med mamma och Tindra. Vi traskade iväg till en liten hälsokälla här i knutarna.

På kvällen så hämtade jag Saras familj på busscentralen där de var nyss hemkomna från en Åbo-kryssning. Klart man ställer upp o skjutsar hem dem liksom :)
När jag väl var i Västerås så passade jag på att stanna med Sara och vi träffade Sebastian och David en stund. Ingen idé att åka hem direkt igen och ligga och hosta för sig själv. Neej, så fredagskvällen blev mysig trots alls.

Lördag:
Var till farmor, hade ju fått låna hennes bil.
Åkte och handlade åt henne, stannade där över dagen och fixade lite med hennes dator och åt gott :)
På kvällen tog jag och mamma med oss Tindra på en promenad ner till sjön. Riktigt härligt väder och hela dagen har spenderats i tischa (dock ganska osmart ändå för nu är jag ju inte direkt bättre på snor-fronten!)

Nu ikväll grillades det hamburgare och sågs på Sveriges smartaste barn.


Det var väl princip min påsk hitills. Någon påskmat fick jag inte heller tag på. Pyttsan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: