llindhlm fashion my way.

Idioter i trafiken

Kategori: Everyday chat

Åh (suckande åh, inget glädjande åh) när ska folk lära sig att uppföra sig i trafiken?
Idag höll jag på att krocka pga av en jävel som inte visste vad högerregel är.
Han kom ganska långt bort så jag åkte självklart ut (eftersom jag dessutom hade förkörsrätt), han gasar på och kör nästan in i min baklucka.

Han stannar, viftar med armarna och skriker så jag stannar givetvis.

Han: Va håller du på med?
Jag: Vad exakt är ditt problem? Vet du inte vad högerregel är eller?
Han: Vaa det är ju knappast högerregel i den här korsningen..
Jag: Neej okej, vad är det för regel då? Fulast bil kör först?
Han: Jaha ooj.
Jag: Ja lär dig reglerna innan du börjar köra.
Han: Oj jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Sen hoppade han skamset in i sin bil och åkte iväg.

Det roligaste med den här killen var att han var en sån där ung, störig kille som trodde han ägde världen.

Liksom,hur svårt kan det vara?
Jag har kunnat de flesta trafikregler sen jag var 8 år gammal, så jag menar. Så krångligt kan det väl knappast vara för ett iq-befriade små stackare??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: