llindhlm fashion my way.

Ett fruktdilemma

Kategori: Everyday chat

En gång i veckan får vi frukt i skolan, det brukar för det mesta finnas äpplen, bananer och apelsiner att välja mellan.
Apelsiner går bort direkt för min del, jag tycker man luktar för illa om händerna efteråt.
Bananer är jag nästan aldrig sugen på och oavsett att jag vet att jag borde välja en banan (tandställningen) så gör jag aldrig det.
Varje gång blir jag lurad av de blanka smaskiga äpplena som ligger där. Jag kan aldirg hålla mig i från dem.
Jag brukar slita med de där äpplena för att få i mig något men idag gick det helt klart över styr.
Jag tuggade och gapade så stort att hela käken liksom hoppade ur led kändes det som.
Så nu är jag jättesvullen och jätteöm i käken och har fattat att jag inte ska äta äpplen på ett tag.
Varför måste man alltid göra illa sig/mista någon/vara med om något speciellt för att man ska fatta vinken?
Dessutom får man hela tandraden uppe + nere fylld med äppelmos. Någon som är sugen?

Ne nu blir det bara bananer för min del.

Fixade ihop en liten bild i Paint så alla verkligen förstår.



Inga äpplen, bara bananer.

Kommentarer

  • SussieK säger:

    Haha, ja vi människor är ju faktiskt så. Att även fast vi vet att vi inte borde, så gör vi det ändå. Typ som i förrgår, då det var jättesoligt ute, men inte speciellt varmt och jag tänkte 'klarar jag mig utan jacka idag mån tro?'. Och i bakhuvudet hörde jag liksom min mamma sägar, som hon gjorde då man var mindre, 'ta jackan, annars kommer du bli förkyld'. Men jag lämnade jackan hemma. Och ja, nu sitter jag här med världens förkylning... Men jaa, är huvudet dumt, får kroppen lida.. eller vad det nu är man brukar säga :P

    2009-04-28 | 11:04:46
    Bloggadress: http://sussiek.blogg.se/
  • JohannaN säger:

    Banan är mumsigt!

    2009-04-28 | 16:58:10
    Bloggadress: http://johannaniclasson.blogg.se/
  • Sara säger:

    Fräsch bild!

    2009-04-30 | 10:09:52
    Bloggadress: http://sassen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: