llindhlm fashion my way.

Fan ta gratisvärlden.

Kategori: Right from my mind

Satt nyss och funderade på hur bloggvärlden såg ut innan alla gratissidor blev poppis, ni vet: gratisbio, gratiskläder, gratisgodis osv.
Då bloggade folk av vettiga anledningar. Nu tycker jag de flestas bloggar (iallafall vissa halv"kända") bara bloggar om deras gratissidor hit och dit.
De vill givetvis ha mer poäng och mer gratissaker.

Men usch, jag hatar att läsa om det. Det finns inget tråkigare. Någon som är proffs på det är Linda, Lily ni vet.
Hon säger dessutom att hon börjar tappa läsare. Inte så konstigt kanske.
Hon tjatar om hennes gratissidor i varenda inlägg typ, det gör iallafall inte att jag skulle komma på tanken att klicka på hennes länkar och registrera mig.
Tvärt om.

En annan desperat sak är att spamma folks inlägg med kommentarer om dessa sidor.

Kommentarer

  • Viktoriae säger:

    God kväll!

    Här är allt bra, tack, själv! Ska kika på tv ikväll och ta det lugnt bara..:) Själv?



    Dessutom så håller jag med dig om reklamen, det är SÅ trist. Kan inte med och få folk att bli medlem där, liksom spamma folk. Nej, jag gillar inte själv att få sånt då ska jag heller inte utöva det, så tänker jag iaf!



    Kram!

    2008-11-18 | 19:24:39
    Bloggadress: http://viktoriae.blogg.se/
  • Lily [ L i n d a . B l o m ] säger:

    Svar: Läsarantalet har inte minskat, däremot var det tomt på kommentarer ett tag.

    2008-11-19 | 17:20:16
    Bloggadress: http://lindaslya.blogg.se/
  • Lily [ L i n d a . B l o m ] säger:

    Svar: För övrigt :D Vem gillar inte gratis?

    2008-11-19 | 18:38:29
    Bloggadress: http://lindaslya.blogg.se/
  • Anya säger:

    Håller helt med angående reklamen. Man orkar verkligen inte läsa sådana bloggar.

    Linda verkar ju vara en trevlig tjej och skriver intressant när hon väl skriver men när så gott som varenda inlägg är reklam (i form av gratissakerna eller sponsorföretag) så orkar man inte ens bry sig.

    2008-11-19 | 20:12:25
    Bloggadress: http://anya.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: