llindhlm fashion my way.

Inte bara fördelar.

Kategori: Allmänt.

Här tänkte jag lista några fördelar respektive nackdelar med att bli myndig!

Fördelar:
- Får skaffa körkort och bil
- Får parta och supa på riktigt
- Ett steg närmare att bli 'vuxen'
- Bestämmer över saker och ting själv, tex när man vill vara sjuk från skolan och vilka som får bli inblandade i ens  betyg.
- Man får köpa massa lustiga saker, tex. snus, cigg och folköl. JIPPI! (det kommer jag antagligen göra ofta, eller typ nej just ja. Aldrig)

Nackdelar:
- Att alltid behöva höra "snälla linda du är faktiskt 18 år, du måste väl kunna bättre?" Eller "Snälla linda du är faktiskt 18 år, skärp dig och bete dig som en".
- När man är 18 tycker alla vuxna att man måste hjälpa till mer, att man är vuxen nog att tex kunna diska. Hm?
- Dyrare tåg och bussresor och sånt där, man blir liksom. Vuxen..

Jaa , det var väl ungefär så.

Jag kan ge er ett exempel direkt taget ur min vardag. När vi ska åka någonstans, mamma, jag och min lillebror. Då är jag vuxen, därför får jag sitta fram.

Men när det gäller kattlådetömning, diskning och tvätt då är jag minsann BARA 17 år! (Ja 18 imorron då, men jag tänker fortsätta köra på den)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: