llindhlm fashion my way.

Kan modet styra en männsika?

Kategori: Fashion and style

Svaret är nog nej. Jag har frågat fyra killar och fyra tjejer hur de ser på mode och hur de låter det styra dem som person.
Nästan alla svarade att dom hade sig själva som mode-förebild och att dom bara köpte det dom tyckte var snyggt :)
Låter bra eller hur :) ?



Dom här frågorna ställde jag:

1. Tycker du själv att du följer dagens mode?
2. Hur mycket pengar lägger du ner på kläder varje månad?
3. Skulle du kunna köpa något bara för att det är modernt?
4. Vem är din största mode-ikon?

Och exakt så här svarade de:

Kvinna 18 år.
1. Hm, lite grann, det man tkr är snyggt
2. Gnaska mkt, de mesta pengarna
3. Alltså, tkr man inte att det är snyggt så köper man de ju inte, för då ligger de ju bara i garderoben
4. Oj, ingen, hahah! Kollar mest på kompisar kläder liksom;D

Man 18 år.
1. Följer inte dagens mode
2. på ett år blir de i genomsnitt 2-3 hundra
3. Nej
4. Orka mode ikon.. kör min egen stajl

Man 20 år.
1.Nja.. jag klär mig lite som jag tycker o känner för.. men klär mig mer modernt än omodernt
2. runt 200-1000kr i månaden
3. ja de skulle jag om jag tyckte det passade mig
4. har nog ingen direkt tror jag..

Kvinna 17 år.
1. Jag följer mitt eget mode, så jag följer alltså mig själv. Om jag följer dagens mode är väl alltså beroende på om mitt mode timear in dagens mode.
2. Det är stark verision på hur mycket pengar jag lägger ner, men kanske ca 200 kronor i månaden, vissa månader kan det bli uppåt 1000 kronor.
3. Ibland köper jag fula-snygga saker för att det är modernt, men jag köper mest efter vad jag gillar. Men eftersom affärerna säljer dagens mode så antar jag att man köper "moderna kläder".
4. Min största mode ikon har nog alltid varit mig själv.

Kvinna 17 år.
1. nja följer och följer gör jag inte men man snappar ju alltid upp lite småsaker!
2. hm det är olika, några hundralappar i månaden bara!
3. nej, så modeinriktad är jag inte, haha!
4. har ingen mode-ikon faktiskt =)

Man 18 år.
1. det är klart att jag följer modet. men jag gå inte till överdrift.
2. det är olicka hur mycket jag köper klädder för. men det blir inte varje månad som jag köper klädder men jag spenderar väl 1200kr i månaden.
3. det beror på om det är fint eller om jag hatar det. jag skulle alldrig sätta på mig något som jag inte tycker är okey.
4. jag har ingen mode-ikon. men det skulle i så fall vara någon punk stil

 Kvinna 17 år.
1. jag följer nog modet, fast gör det lite mer till mig eller nått
2. ojoj, minst 1000:- i månaden
3.nope, inte om jag inte tycker att det är snyggt
4. hm.. tycker att bloggerskan amanda är rätt ball (http://amandaberg.bubbleroom.se/)

Man 17 år.
1. Sådär, inte så värst
2. Inte allt för mycket. Snitt 500 kr / månaden, dock mer sällan med störra belopp
3. Nej, ja köper kläder om jag gillar dom eller inte. Modernt eller inte. who cares?
4. Ingen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: