llindhlm fashion my way.

Jag är ju bara jag!

Kategori: Allmänt.

Det tar ganska lång tid innan man har lärt känna sig själv och innan man växt i sin kropp och personlighet. För mig tog det enda till den 21 maj 2008.
Innnan det var jag bara Linda. Hade bra kompisar, raka fina ränder, mycket bra betyg och tog ansvar.
Sedan fick jag tandställningen, och hela min värld vändes upp o ner. Jag hade ju fina tänder! Men jag fick det för att vidga min överkäke. Jag vägrade länge och menade på att tandläkarna minsann kunde kommit på det innan, inte 1 månad innan min 18 års dag. Jag trodde att mina kompisar skulle sluta "tycka om mig" och tycka att jag blev totalt värdelös.
Tillslut fick jag svälja min stolthet och trycka in rälsen i käften. Och vet ni vad? Den passar mig! Det är jag.

Jag vet nu att man inte behöver vara totalt felfri utanpå för att vara en bra person inuti. Man kan ha fel, eller något man är mindre nöjd med. Bara ma kan acceptera sitt inre! Så idag, ungefär 2 månader efter jag fick tanställningen känner jag mig starkare, snyggare och bättre än förut. Jag vet faktiskt mer vem jag är nu.

Jag är Linda, Lendikkan, Lindholm. Med eller utan räls i käften.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: