llindhlm fashion my way.

Av egen erfarenhet.

Kategori: Allmänt.

Nu tänkte jag sprida lite visdomsord. Folk säger så mycket som dom själva inte har en aning om, dom vet inte. Dom har inte varit med om det själva? Då är det inte så lätt eller hur.

Här är iallafall några punkter som jag tycker är jätteviktiga att försöka följa oavsett hur det känns:

- Gör bara sådant som du tycker är roligt. Om du vaknar en morgon och egentligen ska gymma men känner världens ångest inför det så är det bara strunta idet och peppa inför imorgon istället. Man presterar inget om man inte vill det.

- Stressa inte ihjäl dig, man tjänar inget på det. Se på mig. Jag hade skolan, jobb som tekniker och jobb på leksaksaffär. Jag hade pojkvän, massor med kompisar, familj. Och vad hände tror ni? Jag fick sitta hemma i flera månader, inte gå till skolan och inte jobba. Bara försöka få tillbaka livslusten och slippa tanken på att behöva dö.
Tiden räcker inte till allt. Det gör inte orken heller.

- Ta tillvara på allt som finns idag, det är inte säkert att det varar föralltid. Föräldrar, syskon, vänner, klasskamrater. Allt kommer en dag att försvinna. Tillochmed husdjur. Man tycker att dom är jobbiga att mata, rasta osv. Men när de väl är borta förstår man inte hur man ska klara sig utan dem.
 
Hm, ja det var väl det. Det känns självklart när man sitter och skriver det. Men tänk om det var lika lätt att leva som att skriva. Jag kommer alltid ha ärr efter den här upplevelsen. Både i själen och på handlederna...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: