llindhlm fashion my way.

Englands betraktelser del 1.

Kategori: Brighton 2009.

När jag var i England senast den här årstiden var 2006 i Februari.
Då kommer jag ihåg att jag tänkte: Men hallå, varför har alla så lite kläder på sig? Det är ju vinter?

Samma sak idag. Jag hann bara komma ut till bussarna i Stansted för att inse att folket här tror att det är mycket varmare än vad det egentligen är.
Det är konstigt, dessa människor är iförsig inte vana med sol men iallafall så har de ett varmare klimat än oss i Sverige.
Ändå kunde jag fast slå detta:

- Alla engelska tjejer jag såg hade antingen ballerinas eller pumps utan strumpor = kallt!
- De har inte tjocka strumpbyxor och leggings som vi har såhär års, utan de har tunna och tanfärgade nylonstrumpor.
- De engelska killgäng jag såg hade inga jackor!
- Alla uteserveringar var framställda och folk satt ute och drack sitt kaffe.

Jag ska också berätta vad jag hade på mig och det var det här:
tjocka mjukisbyxor, långärmad tröja, tjock wezc hoodie, min everest-vinterjacka, mössa, halsduk, vantar.
Jag frös dessutom.


En sak som jag också kan säga är att Uggs är populärt. Fast inte bland engelska tjejer då (dom kör ju på vårskor).
Men nästan alla på mitt flyg och jättemånga andra virriga resenärer for omkring i uggs. Och det är snyggt.
Jag ska köpa ett par. svarta. nu.


Jag såg en tjej idag som hade så snygga kläder så att jag hade lust att gå fram o säga: Hi there, I'm working for Brighton streetstyle, Can I take a photo?
Hon hade iallafall svarta höga uggs, svarta tjocka leggings, en lårlång vippig svart kappa och en döläcker hatt till.

Kommentarer

  • amanda säger:

    Det är underbart med uggs ;)

    2009-01-11 | 02:17:08
    Bloggadress: http://amanddis.blogg.se/
  • Mathilda säger:

    Haha jag som sitter och säger att det ska bli skönt när värmen kommer och man kan dricka islatte och sådant utomhus ;P Inga tankar på att flytta ut på uteserveringarna än på ett tag alltså xD

    2009-01-11 | 14:10:14
    Bloggadress: http://mathildalundin.blogg.se/
  • Mammsen säger:

    Vad är det där uggs egentligen..?

    2009-01-12 | 11:48:22

Kommentera inlägget här: