llindhlm fashion my way.

Sunkissed baby

Kategori: Beauty

Jag älskar när det börjar närma sig sommar och man känner att man kan börja gå barbent.
Man har vinden i håret, en glass i handen och benen är härligt bruna.
Eller vänta nu? Benen bruna?
Njaa. Inte riktigt va?

Jag skippar att bus:a mig på vintern. Jag vet att majoriteten av sveriges befolkning är blekare på vinterhalvåret och jag har aldrig riktigt varit speciellt förtjust i den orangebruna looken som skriker "hej, brun-utan-sol är min bästa vän".
Jag brukar däremot unna mig en solariestund lite då och då och känner mig alltid lika fräsch efteråt :)

Nu, när jag har två tatueringar har jag inte riktigt vågat mig på solariet igen. Är lite rädd att de ska blekas och har inte kommit på något riktigt bra sätt att skydda de på än.
Därför har jag gått blek ett bra tag nu.

Nu däremot när det är dags för barbent-premiären så tar jag gärna fram bus-tuben och hjälper min bränna en bit på vägen. Jag vill ju inte blända och chocka omgivningen när jag drar fram benen...

Så alldeles nyss tog jag fram den kära brun-utan-sol tuben igen och lät benen på en omgång.
Jag tycker det är oerhört viktigt att vara ordentlig för att eliminera risken för fläckar vid knän, fötter och framförallt på händer. Alla borde vara nogranna på den fronten.

Iallafall. Jag har några personliga favoriter som jag använder, de kommer från apoteket (såklart!).



Den första är en basic brun-utan-sol. Den tar fram en brunare nyans på din hud efter några timmar.
Scrubba gärna huden och se till att inga döda hudceller eller irriterade hudsäcker finns när du använder dig av den :)
Ger ett jämt och bra resultat, vilket även är ganska hållbart. Det var den här jag använde mig av nu ikväll :)

Den andra är en body lotion variat som du använder dagligen (helst) och bygger gradvis upp en snygg färg.
Den innehåller bland annat solrosolja och doftar jättegott.

Den sista tuben är en bus som är anpassad för ansiktet, resultatet är en lätt nyans som känns väldigt fräsch.
Den är återfuktande och innehåller solrosoljor den med. Ett alternativ för foundation såhär års kanske?

Ingen av de innehåller solskyddsfaktor.

De kostar 89, 62 och 82 kr styck.

Kommentarer

  • fellsan säger:

    haha, jag har samma problem jag! Jag vill också börja sola lite solarium nu igen efter 1 års uppehåll men ändå inte då "solfläckar" finns starkt i min släkt, sen brände jag sönder mig för 4 år sedan och det sitter fortfarande kvar(!). Sen har ju jag också 2 tatueringar och ja vill inte att de ska blekas .. Så jag ska testa dessa från apoteket, hoppas jag inte får finnar bara :o brukar bli så av de billigare BUS för ansiktet..

    2009-05-26 | 10:43:56
    Bloggadress: http://theeander.blogspot.com

Kommentera inlägget här: