llindhlm fashion my way.

Stressad dag!

Kategori: Everyday chat

Hej :)
Det var nästan ett helt dygn sedan det senaste inlägget, snacka om att man är aktiv!
Idag har jag varit i skolan, slutade kl12, åt lunch och åkte sedan raka vägen hem till Enköping.
Mötte mamma på stan, tog en promenad runt i alla parker, sen avslutade vi med en mjukglass på stan :)
Det kom fram någon Greenpeace-aktivist. Visst, de får hålla på att driva sin organisation bäst de vill men jag tycker ändå att dom kan ge folk lite ro.

Jag ska försöka återskapa lite av konversationen:

Greenpeace-kille: Hejsan, hur mycket vet ni om Greenpeace?
Jag: Inte så mycket, men det är så mycket vi vill veta.
Greenpeace-kille: Bla bla bla bla. (Försöker övertyga mamma)
Mamma: jaa alltså. Nee, jaha. Oj då.. Nej men...
Greenpeace-kille: Hur skulle ni känna om ni aldrig mer kunde äta fisk?
Mamma: Jaa alltså vi äter ju så sällan fisk.
Greenpeace-kille: men det är ju mycket större än så, vad tror ni folk skulle säga om vi aldrig mer kunde äta fisk?
Jag: Då skulle nog alla skolbarn bli glada. vi kommer inte bli medlemmar och vi skulle vilja äta vår glass ifred, Tack.
Greenpeace-kille:  Jag hoppas glassen smakar.
Mamma: Nee nu fick jag dåligt samvete....

Liksom, skulle vi ha varit intresserade av Greenpeace så hade vi väl självmant kommit fram till dem?
Jag tycker inte att det är rätt att "attackera" folk medan de sitter och tar det lugnt, kanske äter en glass eller har en konversation med en vän?


Iallafall så blev det tandläkarn efter det, jag hade en ny tandläkare. En ung kille. Herregud. Varför drabbas jag av såna här förändringar? Jag har blivit av med min gamla trogna husläkare mot en ny ung kille, nu skickar dom iväg min kärring till tandläkare mot en ung ny kille? Är det ett skämt?

Nu ikväll har jag varit duktig, lagat mat, pluggat, gått 2000 steg på wii fit och kollat på Desperate housewives :)
Jag har förresten duschat också vilket är ett projekt i sig med tanke på mitt fellagda badrum. Fick iallafall reda på idag att dom ska göra om det, om två veckor! Om två veckor kommer det vara försent. Då kommer jag ligga på badrumsgolvet med ryggskott och en gummiskrapa i handen. Herregud, låt dessa två veckor gå fort!

Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: