llindhlm fashion my way.

Har jag förlorat mig själv?

Kategori: Right from my mind

Det är mycket jag är missnöjd över, vad gäller min kropp, mina träningsvanor, min attityd osv osv..
Jag har sådan bristande självdisciplin och självbild så jag inte ens kan ta tag i mig själv och göra något åt det.
Jag ser på mina extra kilon som jag så gärna skulla vilja bli av med, jag ser in i min stökiga garderob som jag så gärna skulle vilja få ordning i, jag blickar i kalendern och inser vad några dagar det är kvar tills studenten. Jag har massor med skolarbeten och prov kvar att göra. Just nu känns det som om jag inte alls är kapabel till att fixa det.
Kommer jag orka ta studenten? Kommer jag orka hålla skenet uppe resterande månad i skolan? Kommer jag någonsin få inblick och kontroll över mig själv och mitt liv?

Just nu känns det inte så. Jag behöver rycka upp mig och det är nu. Snart kommer det ha gått för långt. För långt för att hitta tillbaka till en sund och hälsosam kropp, för långt för att någonsin kunna ta ikapp i skolan, för långt för att någonsin mer orka...

Hur ska jag kunna ha ork för att rycka upp mig och bli den jag en gång var? Är det försent? När är det försent?

Kommentarer

  • NATHALIE säger:

    SV: Jaa! Så du håller till där? ;)

    2009-05-03 | 22:38:45
    Bloggadress: http://nathaliito.blogg.se/
  • amanda - foto & design säger:

    tack så hemskt mycket tjejen! :-) jag fotar i mitt garage, där jag byggt en improviserad hemmastudio! i form av rullgardiner och byggarbetslampor. bara fantasin som sätter gränser!



    och angående ditt inlägg ovan. du är inte ensam! många sitter i samma sits som dig. vi gräver ner oss alldeles för mycket i vad vi saknar i livet, och fokuserar för lite på vad vi faktiskt har! tar själv studenten om en månad, och framtiden är oerhört skrämmande för oss alla!



    försök tänka positivt, och tänk på allt du faktiskt har och har lyckats med istället! hur svårt det än är till en början. men så länge vi strävar efter det omöjliga, och sätter upp för höga mål för oss själva, så kommer vi aldrig finna ron och bli lyckliga.



    ta hand om dig!

    2009-05-04 | 19:31:35
    Bloggadress: http://amandaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: