llindhlm fashion my way.

Konsten att inte kunna sova

Kategori: Everyday chat

Jag kan inte sova.
Har försökt i ungefär 40 minuter och ju mer jag försöker desto mindre kan jag.

Jag såg på filmen Anna Nicole Smith som gick på kanal 5 nu ikväll, jag blev lite nedstämd av den.
Den var bra, sorglig och välgjord. Den är baserad på Anna Nicoles riktiga liv och alla skildringar ska vara identiska med det livet hon levde, så som jag förstod det.

För tillfället är jag inte alls på topp. Min kropp mår inte alls bra och mitt psyke mår ännu sämre. Jag har jobbat 9-10 timmar fem dagar i veckan sen dagen efter studenten. Jag har vissa veckor även jobbat lördagar så den enda lediga dagen har varit söndagar. Jag fick lite "semester" när jag drog till Hultsfred, men i ärlighetens namn så tröttade det bara ut mig ytterligare.

Jag känner igen alla tecken så bra. Jag se de framför mig, jag är på väg neråt igen. Jag är skör, stressad, irriterad och alldeles instabil.
Vissa dagar börjar jag grina så fort jag kommer ut till bilen på parkeringen och grinar hela vägen hem från jobbet.
Allt känns tungt. Allt känns jobbigt. Allt känns totalt ovärt.

Jag tog fram laptopen precis nu för att skriva av mig lite, men det är svårt. Jag orkar inte med att hela tiden känna såhär. Jag läste nyss mitt "friskförklarande" inlägg som jag skrev förra året i September, herregud vad jag var glad då. Jag trodde att jag aldrig mer skulle behöva känna mig som jag gjorde då. Och visst, jag är långt, långt, långt ifrån att må så dåligt som jag gjorde då. Men jag vet och känner att allting finns där för att det skulle kunna bli lika jäkligt igen. Jag vet inte vad jag ska göra, jag har inte råd att inte jobba.

Jag orkar inte, jag måste iallafall försöka sova nu för allt jag är värd. Ska ju upp och jobba imorgon, heja..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: