llindhlm fashion my way.

den viktigaste relationen.

Kategori: Right from my mind

Den viktigaste relationen jag har i mitt liv är den till min mamma.
Därför tycker jag det är så hemskt att höra när vänner, bekanta och ibland okända bråkar med sina föräldrar.
Visst, jag kan bråka. Både med mamma och pappa. Men jag skulle aldrig kunna gå så långt att jag säger att jag hatar någon av dem.

Jag har flera kompisar som "hatar" sin mamma, som bråkar dagarna i ända och som hela tiden klagar över deras föräldrar.
Jag förstååår inte hur man klarar sig då.
Kanske är det jag som har värdelösa kompisar, men min mamma är den bästa kompis jag har haft och nog någonsin kommer få.

Jag tycker det är så bortkastat att som dotter (eller son) inte ta vara på relationerna till sina föräldrar.
Efter allt är ni nog inte så olika när det väl kommer omkring.
Jag kan lova er en sak och det är att det är er mamma eller pappa som kommer finnas där när alla andra sviker och försvinner en efter en. Det är er mamma eller pappa som kommer finnas där och torka tårar och försöka reda ut problem.

Jag kan inte tvinga er att inse att era föräldrar kan vara de bästa kompisarna som finns, men jag tycker att ni ska tänka över allt de förmodligen gör för er utan att ni tänker på det. ♥


jag och mamma i Falun förra sommaren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: