llindhlm fashion my way.

Allt du behöver är fukt.

Kategori: Beauty

Jag har en kombinerad hy och vissa dagar en hel del finnar.
Jag vet att det är jättelätt att tänka: ohnej, jag har så fet hy. Jag behöver verkligen inte mer återfuktande ansiktskräm.
Men det är faktiskt tvärtom.
Allt du behöver är fukt.

Jag har ganska lätt att bli lite glansig under dagen och vissa dagar ha känslan av att vissa partier i mitt ansikte är riktigt fett.
Idag hade jag en ansiktsmask som återfuktar.
Min hy är så himla len och mjuk just nu.

Jag är jättenoga att tvätta ansiktet varje morgon och kväll. Samt att använda min återfuktande dag & nattcreme.
Visst, jag har några starka serum som förintar finnar osv. Men jag använder de endast i absoluta nödfall och bara på själva finnen.
Jag skulle aldrig komma på tanken att använda något riktigt starkt i hela ansiktet för att försöka motverka finnar. Det fungerar tvärtom.

Så sköt om er hy riktigt ordentligt och kom ihåg hur törstig den är.
Ge den så mycket fukt den behöver!




(bilder apoteket.se & eleven.se)

Kommentarer

  • Mia säger:

    Vilka bloggar läser du?

    2009-01-23 | 02:16:14

Kommentera inlägget här: