llindhlm fashion my way.

Bride Wars

Kategori: Movies and music

Kollade precis klart på filmen Bride Wars.
I filmen spelar Kade Hudson och Anne Hathaway. Kate är en utav mina favoritskådespelare och Anne kommer inte så långt efter.
Därför fick jag en liten splittrad känsla efter jag sett trailern, då jag inte kunde bestämma vilken sida jag skulle stå på.
Kate eller Anne's.
Men ja, när filmen väl började så fattade jag mer  tycke för Kates karaktär Liv.
Så det blev liksom att jag var på hennes sida tills sluttampen och då var det ju såå puttenuttigt och ja ni vet.

Jag tycker att filmen var helt ok, ett bra tidsfördriv, men ingen sån där wow-film.

Och anledningarna äääär..
1. Jag är inget fan av bröllop. Har varit medveten om att "...levde lycklig i alla sina dagar" bara finns i sagor sen jag var liten och har aldrig drömt om att få gifta mig eller ha ett stort fint bröllop. Mer tvärtom. Jag är lite anti-bröllop.

2. Jag tycker det är lite svårt att se filmer med så starka vänskapsrelationer. Antagligen för att jag inte har upplevt något liknande själv, som de här två i filmen. Så jaa, jag tycker det är lite jobbigt eller vad man ska säga.

3. Kvaliten, dock såg jag filmen i en inte allför bra "utgåva" (haha) och ljudet sög och bilden var inte hd direkt.
Så det drog ju ner hela min filmupplevelse en smula. 
 

Filmen får 3 av 5 i betyg av mig : )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: