llindhlm fashion my way.

Andra Advent

Kategori: Everyday chat

Klockan är 14.29 och jag sitter och äter lunch, pasta carbonara, gårdagens rester.
Jag har testat mitt nya wii fit plus idag, det var bra. 15 nya spel, några nya yoga o muskelövningar.
Mer avancerat kalorisystem och ja, lite mer advanced helt enkelt. Dom har lagt till multiplayer-funktionen också, så det blev ett perfekt facelift till mitt gamla wii fit. Eftersom jag hade balance boarden sen innan så kostade spelet bara 229:- hos elgiganten!

Om en halvtimme ska jag börja tvätta, har två proppfulla blåa ikea-påsar. Kl 18 är tvättiden slut och då hoppas jag att jag får komma hem till mamma & co för lite mat. haha.

---

Isa hade kommenterat förra inlägget om tonårsgraviditet och sa att alla hemlösa också har haft ett val.
Och jag skulle inte kunna hålla med mer. För visst är det så, med tanke på alla Sveriges olika säkerhetsnät så ska det egentligen vara en omöjlighet att lyckas bli hemlös. Alla som föds här har samma förutsättning att göra något bra av sitt liv. Vissa menar på att dessa möjligheter grundas i föräldrarnas plånböcker, men jag tror att allt som behövs är viljan att kämpa och den sitter i huvudet på alla. Alltså har vi alla samma möjlighet till att lyckas. Så ja, de hemlösa har nog själva ett finger med i spelet gällande deras livssituation.
Men jämför man tonårsföräldrar och hemlösa så tycker jag endå mest synd om de hemlösa. Vad vet vi om deras förfluta, anledningarna till att de sitter på gatan? Det är tuffare att lyckas överleva utan hem o mat än med ett barn. Även fast båda situationerna är självvalda.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: