llindhlm fashion my way.

Det blev en kväll att minnas.

Kategori: Everyday chat

Sitter och funderar på hur jag bäst ska beskriva kvällen igår.
Jag tror jag citerar mitt mail som jag skrev imorse. Ja. Det blir bra.
Här kommer alltså ett mail som skickades till redaktionen på Sofis Mode.
Det hela utspelades igår kväll.

" Hej och TACK för en underbar läsarkväll igår.

För mig och min vän blev dock hela kvällen väldigt kaotisk och jag känner att jag måste dela med mig av detta.


Allt började med att vi på väg till Stockholm (från Enköping) fastnade i E4ans köer och kände hur paniken steg och steg.

Tillslut var vi nära gråten och vi visste inte vad vi skulle göra. Efter att ha kört i bussfiler, kört över heldraget och gjort förbjudna u-svängar (undrar hur många trafikregler vi egentligen bröt för att i all panik ta oss fram?) kommer vi i allafall fram till Stockholm innerstad och kaoset börjar. Vi kör fel, Eniro-kartan stämmer inte, vi virrar bort oss och ser hur klockan tickar och tickar.

Precis när vi åker förbi slottet och ser nationalmuseet hör vi ett tjut och alla varningslampor i bilen tänds. Drivremmen har gått av.

Styrservon slutar fungera och vi får båda mosa ihop oss i förarsätet för att kunna styra bilen tillsammans. Vi lyckas få in bilen på en parkering utanför nationalmuseet och undrar vad vi ska göra. Vi lämnar bilen och springer allt vi kan mot Strandbryggan, nästan 40 minuter försenade och panikslagna. Väl framme på Strandbryggan inser vi att vi lämnade bilen utan P-biljett. Vi rusar dock in, nästan en timme försenade och kan någorlunda slappna av. Tillställningen är helt fantastisk, jag är oerhört glad att vi lyckades komma fram och hinna vara med på lite utav det.

När slutet närmar sig traskar två glada tjejer från Strandbryggan, fint sminkade av Maybelline och med underbara goodiebags över axeln. Vi har för en stund lyckats förtränga bilen men inser snart att vi måste skynda. Springer till bilen och finner den fortfarande supervarm och som tur var -utan p-bot!


Jakten på hjälp börjar och hundra samtal senare utan napp springer vi till Mcdonalds för att svimma av hunger också. På Mcdonalds ringer en bärgare och vi får skjuts från Kungsträdgården till vår bil och vi ser den lastas på bärgningsbil. Vilket kaos. Vi får bärgning till Sollentuna och kan lämna den trasiga bilen på mitt jobb. Nu väntar vi bara på skjuts hem. 1200:- fattigare och med en trasig bil kommer vi till Enköping precis vid tolv-snåret och trots allt är vi glada. Vi fick ju som tur var vara med på en lyckad Sofis Mode kväll.


Även fast historien är riktigt tragisk så skrattar endå alla när de hör den så jag hoppas att även ni på Sofis Mode redaktionen kan roas av den.
Kram & Tack
/Linda"


Kommentarer


Kommentera inlägget här: