llindhlm fashion my way.

Ångest

Kategori: Right from my mind

Fyfan, vad dåligt jag mått nu ikväll.
Fick lov att ta en riktig lång promenad runt stan för att lugna ner mig lite.
Jag är 19 år, tog studenten i somras och har sådana otroliga drömmar och framtidsvisioner så det är inte sant.
Nu har jag ett underbart jobb som jag älskar och jag kommer antagligen få stanna, liksom, få en ordentligt fast anställning. Och jaa, jag är hur glad som helst över det. Men ändå har jag något i magen som skriker: PANIK! och som hoppar omkring så man blir galen.

Vad händer med mina drömmar? Med mina enorma visioner? Kommer jag aldrig mer plugga? Kommer jag aldrig få göra ordentlig karriär? Kommer jag fastna i bilbranschen i hela mitt liv? Kommer jag kolla tillbaka på mitt liv om 50 år och tänka vad fan gjode jag sådär för?


Jag är så rädd. Så oerhört rädd för framtiden. Jag vill inte ångra något i mitt liv, jag vill leva maxat och jag vill inte avstå från något jag vill göra. Åååååh varför har jag sådana bekymmer när jag bara är 19 år?! Jag vet inte vad jag ska göra. Hur vet man det? När vet man om man gör rätt? Nej nu måste jag sova, hur jobbigt det än känns. Ge mig gärna lite tips och råd om ni vill, hjälp mig att spåna lite inför framtiden. ♥

Kommentarer

  • Anna säger:

    Fattar precis, man vill inte välja fel, kan typ aldrig somna på nätterna nu för tiden för att jag inte vet hur jag ska göra. Du har i alla fall ett jobb linda, det är mer än vad jag har, du kan lugnt jobba där ett år medan du tänker hur du vill göra. Du är ju faktiskt som sagt bara 19. Ingen panik.

    2009-08-07 | 10:48:05
    Bloggadress: http://askalaas.blogg.se/
  • fellsan säger:

    jag känner likadant just nu .. Mår skitkonstig och bara oroar mig för framtiden. Fan vad drygt det är! Karriär kommer du göra, vet inte hur många gånger min pappa sagt "den där linda lindholm, hon kommer gå långt i livet". Det har han tagit upp varenda gång vi pratar jobb/plugg sen vi var i fjällen och det är ju ett x antal år sedan ;b

    2009-08-07 | 12:00:58
  • Sara säger:

    Ge bilbranchen några år, det är aldrig för sent att plugga gumman! Du kommer att känna tids nog vad som är rätt, slappna av och njut av livet medan du kan. Jag vet att du vet att du kan klara allt! <3

    2009-08-10 | 18:40:15
    Bloggadress: http://sassen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: