llindhlm fashion my way.

Är vi människor?

Kategori: Right from my mind

Något som stör mig något otroligt är generaliseringen av tjejer och killar.
Killar ska vara på ett speciellt sätt och tjejer måste vara på ett annat.
Igår var jag med på en arbetsintervju i skolan och frågade då en lärarkandidat om han såg på oss människor som just människor, eller som tjejer och killar.
Han svarade människor och det var ett klokt val.
Jag är så himla less på att vi måste grupperas så mycket.

Tex i min klass så är jag ensam tjej, vilket jag skiter fullständigt i. Jag ser mig inte som utsatt och ännu mindre som om jag skulle vara mindre värd i det sällskapet.
Jag vet att det är starkt av mig att gå som ensam tjej, men hallå? Varför är det så? Vad skulle det egentligen vara för skillnad att gå med massa tjejer?

Jag blir så less på alla lärare och andra elever som ofta säger: men gud, ensam tjej? Hur går det då?
Liksom fan! Det är väl inte värre att vara ensam tjej med massa killar än en tjej i en klass med tjejer också.
Jag är faktiskt jävligt nöjd över att jag slipper alla skitsnackande och utseendefixerade tjejer! 
 
Okej, det kanske är lite fördomsfullt också, men jag både vet och får höra hur det går till i tex entrepenörsklassen.
Tacka vet jag killar i sådana sammanhang!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: