llindhlm fashion my way.

Våga vägra!

Kategori: Right from my mind

Jag är så himla arg och less på vårt svenska stereotypa samhälle! Allt ska vara på ett visst sätt, så som det alltid varit. Tjejer ska vara rosa och tysta och killar ska vara stora och starka. Jag tycker vi skippar den svenska idealen och vägrar!

Liksom hockey VM var för inte alls länge sen, men ja vem brydde sig då? Inte många nej. Men oj oj nu är de fotbolls EM och hela Sverige är engegarade, jag orkar inte. Jag skiter fan i fotboll och bara för de så kollar alla konstigt på mig och tänker "men gud, hon ska iinte kolla på matchen ikväll." Och neej! Ni har så jävla rätt. JAG TÄNKER INTE KOLLA PÅ MATCHEN IKVÄLL. Jag tänker dock skratta gott när jag får veta att Spanien krossade Sverige stackarna totalt.

Jag tycker det är så töntigt att vi fortfarande har såna här klyftor i vårt samhälle och att vissa sporter är så himla mycket mer status. Fotbollsfruar hit och fotbolls fruar dit. Resten av kärringarna som är gifta me sportare då? Är dom någonsin med på skvallersidorna och blir intervjuade. Nepp. Never.


Äsch jag orkar inte. Nu ska väl jag göra något trevligt medans resten av Sveriges befolkning sitter klistrade framför tvn och hejjar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: