llindhlm fashion my way.

Ruthie!

Kategori: Everyday chat

hm, klockan är 00.15 och jag sitter i min säng med min älskade Rut! Hon har inte varit här på jättelänge och än mindre sovit hos mig, men det är trevligt :) Hon är så himla söt och sussar så gott :)

Jag däremot är inte ett dugg trött så att sova kan jag inte, därför tänkte jag bjuda på lite meningslöst natt-bloggande. Here we go.

Jag har funderat massor över mitt liv, framtid och hur jag ska ta mig dit jag vill. Jag har kommit fram till att framtidsvisioner och drömmar ibland kan vara farliga .. Visst är det härligt med en person som vet vart den står och som vet vad den vill pyssla men om 10 år, men kom igen. Går det verkligen att bestämma sitt liv i förväg?

Efter att ha levt snart 18 år och haft ett väldigt strukturerat och planerat liv (iallafall sen jag var ungefär 8) så har jag nu kommit fram till att skita i framtiden. Förut hade jag mina  veckor planerade låångt i förväg och när jag blev stor då? Ja, då var det antingen advokat eller åklagare som gällde. Men nu efter att faktiskt ha gått in i vägen så känner jag att allt inte spelar så stor roll längre.

Jag har Simon och är glad så länge han står ut med mig <3 Jag går IT med massa härliga killar men det går inte heller särskilt bra. Jag orkar helt enkelt inte med alla höga krav längre, som framförallt jag har ställt på mig själv. Jag måste lära mig att först och främst tolerera ett G och sedan se till att prioritera miiiig först, inte mina betyg eller min blivande karriär. Det är här och nu som gäller, och nu vill jag må bra!

Iallafall så kämpar jag järnet varje dag som kommer och självklart ser jag fortfarande fram emot en härlig framtid med ett roligt och välbetalt jobb. Men vägen dit är lång och inte spikrak, jag har kommit på det nu.




Snart är det dags att flytta också, istortsett är mitt rum redan nerpackat ;) Bara lite småsaker och datorn kvar! Sen blir det storshopping på IKEA. Detta ska inhandlas:
- Skrivbord
- Sängstomme
- Tv-bänk
- Garderob
- Bokhylla
- kanske ett soffbord ;)

Haha, det ska bli kul att få lite nytt och jag bara älskar mina blivande tapeter! Nehej, kanske borde försöka sova iallafall, blir nog att läsa lite i Pc för alla också. ADIOS!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: