llindhlm fashion my way.

Jag, seg?

Kategori: Allmänt.

Jag har tänkt på en sak, det är att när jag tillexempel sover hemma hos Simon på skoldagar blir tiden ofta ganska knapp på mornarna. Och även fast jag går upp först så är jag alltid klar sist.

Liksom när vi vaknar ska jag:
- bestämma vilka kläder jag ska ha (och sedan ändra mig minst 1 gång)
- göra rent ansiktet
- sminka mig
- borsta tänderna
- platta håret (eller bara luggen om det är JÄTTEBRÅTTOM)
- sedan skynda mig på med skorna och ut till cyklen
- Skynda mig tillbaka lika fort för att jag glömt något. Det slår aldrig fel. (mobilen, nycklarna, datorn, eller vad som helst.)


Simon däremot behöver bara göra de här och är klar på 3 röda.
- sätta i linserna
- ta de kläder som ligger framme, (eller gå hela vägen till garderoben och ta det som ligger överst)
- borsta tänderna
- Cykla till skolan.
- Justja, fixa frillan också med det går mega snaaaaabbt.


Ja där ser ni. Inte undra på att jag är klar sist.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: